Tilaatuote.fi verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 8.1.2021 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Visual Trading 3154159-8.  Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

AHVENANMAA: Toimitamme myös Ahvenanmaalle mutta pakettilähetyksien hinnoissa on eroavaisuuksia Suomen pakettihintoihin. Joten, halutessasi tilata Ahvenanmaalle pakettilähetyksen, ota ensin yhteyttä tilaa@tilaatuote.fi tai p. 0500 926 162 / Helena.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta tilaatuote.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy (2196606-6). Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. 

Tilaus- ja maksuvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen tuotelistauksen
  • Laskun loppusumman
  • Veroerittelyn

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön, mikäli olet rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi ennen tilausta tai tilauksen aikana.

Saat Checkout Finland Oy:ltä maksuvahvistuksen, jossa on kerrottu maksun summa, maksutunnus sekä päivämäärä. Ole yhteydessä Checkout Finland Oy:n asiakaspalveluun mikäli sinulla herää kysyttävää maksutapahtumaan liittyvissä asioissa. Asiakaspalvelu auttaa ma–pe 8–21 ja la–su 8–16. Arkipyhät suljettu.

Maksutavat

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Toimitustavat ja -aika

Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Pyrimme toimittamaan tuotteet 3-5 päivän kuluessa tilauksen tekemisen jälkeen, mikäli tuotetta on varastossa. Koruissa yleensä 7-14 päivän toimitusaika. Tilaus toimitetaan valitsemallasi toimitustavalla valitsemaasi toimituspisteeseen. Kulut toimituksesta riippuvat tilauksen kokonaiskoosta ja kollien määrästä. Toimituksen kulut ja vaihtoehdot esitetään ostoskori- ja kassasivulla. Toimitustavaksi voit valita:

  • Nouto myymälästä
  • Postipaketti (toimitetaan valittuun Postin toimipisteeseen)
  • Posti Smartpost-automaatti (toimitetaan valittuun Postin Smartpost pisteeseen)

Posti
Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Emme toimita tuotteita postiennakolla. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postitoimistostanne tai pakettiautomaatista. Jos tuote mahtuu kirjeeseen, se voidaan myös lähettää suoraan kotiinne.

Pakettiautomaatti
– Posti pakettiautomaatti: Pakettiautomaattilähetykset toimitetaan valitsemaanne pakettiautomaattiin. Asiakkaalle lähetetään sähköpostivahvistus ja lähetystunnus, kun tilaus on lähetetty. Kun paketti on noudettavissa automaatista, saat tekstiviestillä noutokoodin. Huom! MATKAPUHELINNUMERO ON PAKOLLINEN TIETO. Asiakas saa saapumisilmoituksen ja avauskoodin tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa.

Kotiinkuljetus
– Postin Kotipaketti: Kotipakettia käytettäessä Posti on yhteydessä asiakkaaseen ja sopii jakeluajankohdan klo 9-21 väliselle ajalle. Puhelinnumero on pakollinen tieto.

Myymälänouto
Tilaukset voi noutaa myös myymälästä. Myymälänouto on maksuton. Kun tilaus on noudettavissa, siitä tulee ilmoitus tekstiviestinä/sähköpostina.

Tilauksen suuri koko ja kollien suuri määrä saattavat rajoittaa toimitustapoja. Tilaukselle saatavat toimitustavat esitetään ostoskorissa sekä kassalla.

Voit seurata lähetystä tilausseurantakoodin avulla, joka toimitetaan tilauksen lähetysvahvistuksessa. Tämä edellyttää, että toimitustapana on Posti tai Matkahuolto.

Kuljetusyrityksen toimitusaika tilauksesta riippuu toimituspäivästä ja toimitustavasta. Myymälästä noudettavat tilaukset ovat noudettavissa 3-5 päivän kuluessa tilauksesta, mikäli tuotetta on tilaushetkellä varastossa. Postin ja Matkahuollon toimitustavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan keskimäärin 1-3 arkipäivän kuluessa lähetyksestä.

Vaihto- ja palautusehdot

Kaikista palautuksista on aina sovittava kauppiaan kanssa etukäteen. Reklamointiaika tuotteen noudosta on 14 päivää. Tavoitat meidät parhaiten sähköpostilla osoitteesta tilaa@tilaatuote.fi tai puhelimella numerosta 0500 926 162. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Palautustapauksissa maksunpalautus tehdään tilauksessa käytetylle maksutavalle (ei esim. tilisiirtona).

Kauppias maksaa palautuksesta aiheutuvat kustannukset, mikäli asiakas sopii palautuksesta ennen palautusta ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun tilaa@tilaatuote.fi. Mikäli yhteydenottoa ei tapahdu, vastaa asiakas palautuksen kustannuksista. 

Huomaathan että tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama kuin palautus! (13.6.2014 voimaan tulleen uuden kuluttajasuojalain mukaan veloitamme kaikista noutamatta jätetyistä paketeista kulut täysimääräisinä asiakkaalta).

Noutamattomasta lähetyksestä veloitamme 10 euroa, joka pidätetään palautettavasta kauppasummasta. Maksu koostuu tilauksen pakkaus-, lähetys- ja palautuskustannuksista.

Yksilöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Jos peruutat ostoksen, maksat palautuskulut itse.

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Vaihto- ja palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tilauksen palauttamisesta on tehtävä ilmoitus peruutuslomakkeella tai ilmoittamalla siitä selkeällä tavalla, esimerkiksi sähköpostilla.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen tilaa@tilaatuote.fi tai postitse:

Visual Trading / Helena Lahtinen
Eteläväylä 28, 28610 Pori
puh. 0500 926 162

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä mahdollisimman pian. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio logistiikkakumppanille. 

EMME VASTAA POSTIN TAI MUUN KULJETUSYHTIÖN HUKKAAMISTA TAI RIKKOMISTA LÄHETYKSISTÄ!

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Rekisteriseloste

Tässä verkkokaupassa noudatetaan Tilaatuote / Visual Trading Oy:n rekisteriselostetta.

Kauppasopimusta koskeva erimielisyys:

”Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).” Kuluttajariitalautakunta ( www.kuluttajariita.fi)